14 Eylül 2010 Salı

Yola düşen sâkilere mahrem oldum

Yola düşen sâkilere mahrem oldum

Kutsiyet âlemi sâkinlerine hemdem oldum

Bir kubbe gördüm altı cihet dışında

Toprak oldum ben o kubbeye, döşeme oldum

Kan oldum, Aşkın damarlarında aktım

Âşıkların gözlerinde nem oldum

Kâh İsa baştan başa dil kesildim

Kâh Meryem gibi susan bir gönül oldum

Hani bir şey kaybetmişti İsa ve Meryem

Bana inanırsanız eğer, o şey ben oldum

Ezeli aşkın neşterleri önünde

Yüzlerce kez yara oldum, hem merhem oldum

Her adımda Azrail'in yol arkadaşıydım

Cânım çıksın eğer ondan bir an korktumsa

Yüz yüze harbe girmiştim ölümle

Ölümün gözü önünde ben hürrem oldum

Varlık yükünü tamamen attım sırtımdan

Muhkem bastım ayağımı bekâ üzengisine

Belim çengi gibi büküldü gerçi amma

Benden dinle şimdi ölümsüzlük neyinin sadâsını

Eyy sevgili en büyük bayramım idin

O bayrama en büyük kurban oldum


Mevlana Celalleddin Rumi (ks)