1 Nisan 2012 Pazar

Müşrik Hakkın varlığına iman etmişken O' nun birliğine iman etmemiştir.

Müşrik Hakkın varlığına iman etmişken O' nun birliğine iman etmemiştir. Hakkın varlığı ise Haktır (gerçek). Demek ki müşrik bir açıdan Hakka iman eden kişidir ve bu nedenle de ortağın varlığına iman ettiği sürece batıla imanı saf değildir. Bu durumda müşrikin imanı bölünmüş demektir. Dolayısıyle uluhiyetindeki birliği itibarı ile Hakka iman edenin imanı kadar güçlü olamaz. Allah şöyle der: " Onların çoğu Allah'a iman etmez " (YUSUF-12/106) Halbuki Allah'ın birliğine dememiştir. ' Onlar müşriklerdir '. Fakat şirk gizli ve açık olmak üzere iki kısımdır. Allah'ın birliğine iman eden O' nun varlığına iman eden kimse iken Allah'ın varlığına iman eden herkes birliğine de iman etmiş olmaz. Bu durumda imanın gücü bakımından daha aşağı derecede kalır. Çünkü batıla iman edenin imanı yokluğa dayanır ve bu nedenle hakikat ortaya çıktığında ondan cayar. Hakkın birliğine iman eden ise gerçek bir şeye dayanır ve istinat eder ; dayandığı şey onu destekler ve ondan caymaz. Fütuhat c17,s90 - Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)