1 Mart 2010 Pazartesi

öyle kullarim vardirki..

Ey Gavs-ı A'zâm! Benim, nebilerden ve rasûllerden başka öyle kullarım vardır ki, ne dünyâ ehlinden, ne de âhiret ehlinden hiç kimse; ne mâlik, ne rıdvân... Hiç kimse o kullarımın ahvâline muttali olamaz. Ben onları cennet için yaratmadım;cehennem için yaratmadım; sevap için veya ceza için yaratmadım; huriler için,cennet köşkleri için, gılmanlar için yaratmadım onları... Tanımasalar bile onlara inananlara ne mutlu! Ey Gavs-ı A'zâm! Sen onlardansın.
Onların dünyâdaki alâmetleri şudur: Bedenleri, yeme içme azlığından
dolayı yanıp kül olmuştur; nefisleri şehvet ve arzuları yerine getirmemekten dolayı yanıp kül olmuştur; kalpleri ilâhî şimşekler ile yanıp kül olmuştur;ruhları da ilâhî tecellîlerin nurları ile yanıp kül olmuştur, işte onlar lika(kavuşma) nuruyla yanıp tutuşmuş olan "beka ehli"dir.

Abdulkadir Geylani Hazretleri (k.s.)
Gavsiyye risalesi