27 Nisan 2010 Salı

O' nun uluhiyyeti idrak edilmekten münezzehtir!

" O' nun uluhiyyeti ne kudsidir! O' nun uluhiyyeti idrak edilmekten münezzehtir; O nun uluhiyyeti menzilinde ortak koşulmaktan münezzehtir. Sen kapsın; Bense, Benim. Öyleyse sen Beni sende arama, yoksa boşuna yorulursun! Fakat Beni senin dışındada arama, yoksa rahata eremezsin! Beni aramaktan vazgeçme yoksa mutsuz olursun! Öyleyse Bana kavuşana kadar Beni ara ki yükselesin! Fakat bu arayışında edepli ol! Yola başlangıcın esnasında hazırlıklı ol! Aramızdaki farkı iyi ayırd et! Hiç şüphesiz sen Beni müşahade edemezsin, sen ancak kendi varlığını (Ayn) müşahade edersin! O halde bu ortaklık sıfatında dur; yoksa bir kul ol ve "idraki idrakten acizlikte bir idraktir." de ki bu hususta "Atik"e ilhak olasın ve herkesten ikram gören "Sıddık" olasın!"

İbn Arabi Hazretleri (k.s.)