9 Temmuz 2010 Cuma

Esselatü ves Selamu Aleyke Ya Rasulullah.!

Ebü'd-Derdâ (r.a) dan. Dedi ki :Rasulullah sallallahü aleyhi ve sellem şöyle buyurdular : '' Cuma günü benim üzerime salavâtı çok okuyunuz. Çünkü o gün okunan salavâtlar meşhuddur, melekler ona şahitlik ederler. Ve şüphesiz her hangi bir (mü'min) kimse yoktur ki, o daha salavâtını bitirmeden, salavâtı bana ulaştırılmamış olsun.'' Ebü'd-Derdâ (r.a) dedi: '' Siz öldükten sonrada mı? dedim '' Rasulullah sallallahü aleyhi vesellem :'' (Evet) öldükten sonra da. Şüphesiz Allah Teâlâ yeryüzüne Peygamberlerin cesetlerini yemeyi haram etmiştir. Allah'ın Peygamberi (her zaman) diridir, rızka mahzardır,'' buyurdular.

**

Übey bin Ka'b (r.a) dan dedi ki: Rasulullah sallallahü aleyhi ve sellem gecenin dörtte biri gidince kalkar ve:
''- Ey insanlar! Allah'ı zikrediniz, Allah'ı zikrediniz. Kıyametin kopması yaklaştı, birinci nefha (Sûr'a üfürüş) geldi. Onu ikinci nefha takip eder. Ölüm bütün şiddetiyle geldi, ölüm bütün şiddetiyle geldi,'' derdi. Ben: ''-Ya Rasûlallah! Ben çok duâ ediyorum. Ne kadar zamanımı sana salât getirmeye ayırayım?'' dedim.
''-Dilediğin kadarını,'' buyurdu.
''-Dörtte birini?,'' dedim.
''-Dilediğin kadarını; çoğaltsan senin için daha hayırlı olur,'' buyurdu.
''-Üçte ikisini?,'' dedim.
''-Dilediğin kadarını; çoğaltırsan senin için daha hayırlı olur,'' buyurdu.
''-Yarısını?,'' dedim.
''-Dilediğin kadarını; çoğaltırsan senin için daha hayırlı olur,'' buyurdu.
''-Duâmın tamamını sana salavât getirmeye tahsis edeyim mi?,'' dedim. Rasulullah sallallâhü aleyhi ve sellem :
''-O vakit dertlerin (sıkıntıların) giderilir, günâhın bağışlanır.'' Buyurdular.

**

İbn-ü Mes'ud (r.a) dan dedi ki: Rasulullah sallallahü aleyhi ve sellem şöyle buyurdular:'' Kıyamet gününde bana insanların en yakın olanı, bana en çok salât okuyanlardır.''

**

Ammâr bin Yâsir (r.a) dan. Dedi ki: Rasulullah sallallahü aleyhi ve sellem şöyle buyurdular :'' Şüphesiz ki, Allah kabrime bir melek vekil eder ve ona yaratıkların isimlerini verir. Kıyamet gününe kadar her kim bana salât getirirse o melek, bunu bana kendi ve babasının ismi ile ulaştırır: 'Şu fülân oğlu fülân sana salât getirdi,' der.

**

Ebû Bürde bin Niyâr (r.a) dan. Dedi ki:Rasulullah sallallâhü aleyhi ve sellem şöyle buyurdular:'' Kim bana gönlünden ihlâslı olarak bir salât okursa, Allah Teâlâ ona, bu ameline karşılık on salavât eder, derecesini on kat yükseltir, ona on sevap verir ve on günahını siler.''

**

Ebû Said-il Hudrî (r.a) dan. Rasulullah sallallahü aleyhi ve sellem şöyle buyurdular:'' hangi Müslüman bir kimsenin yanında sadaka verecek bir şeyi yoksa; '' Allahım! Kulun ve Peygamberin Muhammed'e salât (rahmet) eyle ve mü'min erkeklerle mü'min kadınlara ve müslümân erkelerle müslümân kadınlara da salât (rahmet) eyle '' desin. Şüphesiz ki o, bir zekâttır. (Gücünün yetmediği sadaka yerine geçer ve günahlarını temizler) Mü'min varacağı yer Cennet oluncaya kadar hayır işlemeye doymaz. ''

**

Enes bin Mâlik (r.a) dan. Rasulullah sallallahü aleyhi ve sellem şöyle buyurdular:'' Birbirini seven iki kul; (iki dost) onlardan birisi arkadaşıyla karşılaşır ve Peygamber sallallahü aleyhi ve sellem üzerine salât okurlarsa, onlar yerlerinden ayrılmadan önce geçmiş ve gelecek günahları bağışlanır.''

**

Ebû Hüreyre (r.a) dan. dedi ki: Rasulullah sallallahü aleyhi ve sellem minbere çıktı ve '' âmîn, âmîn, âmîn '' dedi. (Ashâb-ı kirâm tarafından) '' Ya Rasulallah! Minbere çıktın ve âmîn, âmîn, âmin, dedin. Bunun sebebi nedir? denildi. Şöyle cevap verdiler: '' Şüphesiz ki Cibril (a.s) bana geldi ve :''Kim Ramazan'a kavuşur, (oruç tutmak ve iyi ameller işlemek suretiyle) bağışlanmaz ve bu sebeple Cehennem'e girerse, Allah onu rahmetinden uzaklaştırsın, âmin de '' dedi. Ben de 'âmin' dedim. Cibril (a.s) :'' Kim, ana babasına veya onlardan birisine yetişir de, onlara (iyilik ve) itaat etmez, böylece ölüp Cehennem'e girerse, Allah onu rahmetinden uzaklaştırsın. 'Âmin' de,'' dedi. ben de 'âmin' dedim. Cibril (a.s):'' İsmin kimin yanında anılır da, sana salât getirmez ve böylece ölüp Cehennem'e girerse, Allah onu rahmetinden uzaklaştırsın. 'Âmin' de,'' dedi. ben de 'âmin' dedim.''

**

Hz. Ali (r.a) dedi ki :'' Her duâ, Hz Muhammed sallallâhü aleyhi ve sellem'e salât getirinceye kadar perdelidir, semâya yükselmez.'' (kabul edilmez)

**

Esselatü ves Selamu Aleyke Ya Rasulullah.!
Esselatü ves Selamu Aleyke Ya HabibAllah.!
Esselatü ves Selamu Aleyke Ya NebiyAllah.!
Esselatü ves Selamu Aleyke Ya Seyyidel Evveline vel Ahirin.VeSelamun alel Musrselin.VelHamdulillahiRabbilAlemin.

**

s.a.v.