23 Ocak 2010 Cumartesi

Kudsi Hadis

Bize Muhammed b. Kasım anlattı. Ona Ebu Tahir Ahmed b. Muhammed, ona Ebu
Abdullah Hüseyin b. Ali et-Taberi, ona Ebu'l Hüseyin Abdulgafir b. Muhammed, ona Ebu
Ahmed el-Culudi, ona İbrahim b. Müslim, ona Abdullah b. Abdurrahman b. Behram ed-
Darimi, ona Mervan-yani İbni Muhammed eDımaşki-, ona Said b. Abdu'laziz, ona Rebia b.
Yezid, ona İdris el-Havlani, ona Ebu Zer rivayet etmiş ki,
Resulullah (s.a.v) yüce ALLAH'tan şöyle aktarmıştır:

"Ey kullarım! Ben zulmetmeyi kendime haram kıldım. Onu sizin aranızda da haram
kıldım. Birbirinize zulmetmeyiniz.
Ey kullarım! Doğru yola ilettiklerim hariç, hepiniz sapmışsınız. O halde benden doğru yola iletilmeyi dileyin ki sizi doğru yola ileteyim.

Ey kullarım! Benim duyurduklarım hariç, hepiniz açsınız. Sizi doyurmamı benden
isteyin ki, sizi doyurayım.

Ey kullarım! Benim giydirdiklerim hariç, hepiniz çıplaksınız. Sizi giydirmemi benden
isteyin ki sizi giydireyim.

Ey kullarım! Siz, gece gündüz günah işlersiniz, bense bütün günahları bağışlarım.
Benden bağışlanma dileyin ki, sizi. bağışlayayım.

Ey kullarım! Siz, asla bana zarar verecek düzeye ulaşamayacağınız için Bana zarar
veremezsiniz ve asla Bana fayda verecek düzeye ulaşamayacağınız için de Bana fayda da
veremezsiniz.

Ey kullarım! Sizin öncekileriniz ve sonrakileriniz,insanlarınız ve cinleriniz en muttaki bir adamın kalbi üzere olsanız dahi,bu, Benim mülküme bir şey katmayacaktır.

Ey kullarım! Sizin öncekileriniz ve sonrakileriniz, insanlarınız ve cinleriniz en
günahkar bir adamın kalbi üzere olsanız dahi, bu, Benim mülkümde bir şey eksiltmez.

Ey kullarım! Sizin öncekileriniz ve sonrakileriniz, insanlarınız ve cinleriniz bir yerde toplanıp, benden isteseniz ve ben de her insana istediğini versem, bu, benim
katımdakinden bir eksilmeye yol açmaz, ancak bir iğne denize daldırdığı zaman onda ne
kadar eksilmeye yol açarsa, o kadar eksilme olur.

Ey kullarım! Sizin amellerinizi sayıp kaydediyorum. Sonra onların karşılığını eksiksiz bir şekilde veririm.

Dolayısıyla hayırla karşılaşan, Allah'a hamdetsin. Bundan başka bir şeyle karşılaşan
da kendisinden başka kimseyi kınamasın.


Mişkatül Envar
Muhyiddin ibn Arabi Hazretleri(k.s.)